Rugby 10's Tri Series (II) 2010 U18

Sabtu 17 Julai 2010. Tarikh bersejarah bagi SM Sains Miri. Ini kerana buat pertama kali selepas 2 tahun tidak beraksi, Pasukan The MIGHTHY SAINSri telah mengadakan satu siri perlawanan persahabatan di padang ragbi SM Sains Miri. Pasukan-pasukan yang terlibat:

1. SM Sains Miri
2. SM Vokasional Miri
3. Miri Hornbills

Alhamdullilah.. Daripada dua perlawanan berkenaan, pasukan kita telah menang apabila menentang SM Vokasional Miri dan tewas kepada Miri Hornsbill. Suatu yang membanggakan kita berjaya mengelak sebarang 'try' dilakukan pasukan Hornbills pada separuh masa kedua.

Petang berkenaan juga turut dimeriahkan dengan perlawanan pertunjukan daripada pasukan Kesatuan Ragbi Bahagian Miri (MDRU) yang ternyata menghiburkan dan memberi banyak ilmu serta pengalaman kepada Pasukan Ragbi SAINSri.

Dengan itu, setinggi-tinggi penghargaan diucapkan kepada para guru pembimbing Kelab Ragbi SAINSri iaitu Cikgu Azmi b. Zainuddin & Cikgu Badruliman b. Batni bersama-sama jurulatih yang dijemput khas dari MDRU iaitu En. Zakaria b. Hj. Hamzah (Brunei) dan En. Timothy Alexander Lian (Brunei). Turut tidak dilupakan tunjuk ajar, bimbingan dan semangat yang dicurahkan oleh Mr. Lendle dari Shell Miri.



No comments:

Post a Comment